Klantgerichter en efficiënter werken: Verkerk Healthcare kiest maatwerk incompany training

Technici die doelgericht storingen opsporen en precies weten waar ze het over hebben. Bij Verkerk Healthcare werd het niveau verder verhoogd om technische vakkennis directer bij de klant te brengen. We spraken Joost Ridder over de samenwerking met Dirksen Opleidingen.
Meer over Verkerk Healthcare
Met een goed doordacht zorginformatieplatform en slimme maatwerkoplossingen maakt Verkerk Healthcare de zorg efficiënter, effectiever en persoonsgerichter. Zo kunnen de zorgprofessionals de juiste zorg, op het juiste moment aan de juiste persoon geven. Hierbij dragen ze bij aan het werkgeluk van de zorgverleners én het welzijn van hun cliënten. Zo helpen ze de zorg écht vooruit. Dit doen ze met bijna 100 collega’s verdeeld over twee vestigingen.
Technische kennis op niveau
Bij Verkerk Healthcare werken drie typen technici: project-, service- en onderhoudstechnici. Waar de ene op locatie direct werkt met de installatie van de klant, is de andere op afstand bezig met het managen van storingen of hulpvragen. Alle technici bij Verkerk hebben een solide basis in netwerktechnologie en internetprotocollen nodig, maar die ontbreekt vaak bij instroom. Genoeg aanleiding om op zoek te gaan naar een opleiding die een goede basis legt om op verder te bouwen.
Joost Ridder is manager van de afdelingen ICT & Support en IT Servicedesk binnen Verkerk Healthcare. Na oplevering van zorgtechnologie bij klanten nemen de technici op deze afdelingen het beheer en de ondersteuning over. Joost: ‘We maken gebruik van diverse eigen technologieën. Een opleiding die de link tussen de aangeboden theorie en onze praktijk legt is er niet standaard, dus kom je snel uit op maatwerk.’
Het aanbod van Dirksen
Dirksen was al snel één van de opties, mede door een eerdere positieve ervaring via een vorige werkgever van Joost. Daarnaast leverde Dirksen snel informatie en bood een oplossing die aansloot op de specifieke vraag. Joost: ‘Onze technisch consultant werkte fijn samen met Dirksen, waardoor de opleiding goed aansloot op onze vraag en het aanbod van Verkerk Healthcare.’
Uiteindelijk werd het een meerdaagse incompany training waarbij theorie en praktijk werden afgewisseld. ‘De docent wist waar hij het over had en ging écht de diepte in. Doordat hij stilstond bij vragen over praktijksituaties en sprekende voorbeelden gaf voor technici op alle niveaus van onze organisatie, zorgde hij ervoor dat mensen de link konden leggen tussen de theorie en de praktijk bij Verkerk Healthcare.’ Hij vervolgt: ‘Benno demonstreerde apparatuur in een testsituatie, waarna we naar ons eigen systeem keken. De relatie daartussen was erg gaaf om te zien.’
De resultaten beloven veel goeds
Klassen tellen maximaal 8 deelnemers, zodat er voldoende aandacht is voor iedereen. Inmiddels hebben twee groepen de opleiding met succes afgerond en gaat de derde starten. Ondanks dat de training relatief kort achter de rug is, is er al verschil te merken bij de helpdesk. Door de kennis die medewerkers hebben meegekregen gaan zij anders om met storingen, meldingen of vragen van de klant. Vooral de manier waarop er wordt gezocht naar de oplossing voor een storing of probleem is op te merken. Waar technici op de helpdesk eerder zoekend waren, kunnen zij nu gericht storingen analyseren en sneller de oorzaak achterhalen. ‘Collega’s kunnen nu beter met opdrachtgevers over oplossingen sparren, omdat ze voorbereid zijn op het zoeken in meerdere richtingen. Het is een andere manier van analyseren waardoor we zelfs over techniek die we niet in huis hebben kunnen meedenken.’ aldus Joost.
Hogere klanttevredenheid
Vanaf het eerste contact is er meer theoretische onderbouwing en kennis om klanten beter te helpen en te woord te staan. Kwalitatieve technische kennis komt zo dichter bij de klant. De klanttevredenheid gaat omhoog omdat vragen beter beantwoord worden en tegelijkertijd geeft het medewerkers een veel beter gevoel.
“Bij Verkerk Healthcare hebben we dankzij de incompany maatwerktraining van Dirksen opleidingen onze technische vakkennis naar een hoger niveau getild. Door maatwerk is de training specifiek afgestemd op relevante theorie en door ons gebruikte techniek wat resulteerde in efficiëntere storingsoplossing.”
Op zoek naar een geschikte opleiding voor medewerkers, maar sluit niets écht aan? Dirksen heeft altijd een oplossing.