Onze klassikale trainingen zijn weer gestart. Bekijk in onze cursuskalender welke trainingen je kunt volgen.

Doorzoek onze website

Klantgericht werken in de telecom

Als telecomspecialist ben je hét visitekaartje voor het bedrijf. Naast de nodige technische kennis om je werkzaamheden goed te kunnen verrichten, speelt je houding en gedrag een belangrijke factor bij de (interne) klanttevredenheid. Met dit praktijkgerichte opleidingsprogramma verhoog je je score op ‘first time right’, kweek je vertrouwen bij de klant, voorkom je klachten en verlaag je de productietijd. Dat is voor jou prettig werken en je werkgever creëert hiermee een lerende organisatie en bespaart geld. 

Monteurs, engineers en civiele medewerkers die werkzaamheden (gaan) verrichten voor telecomaanbieders. 

Geen voorkennis vereist. Voordat wij starten met een jaarprogramma beoordelen we samen de startkennis van de deelnemers, waarna het definitieve programma wordt samengesteld. Stap je als deelnemer later in, dan brengen wij je op het juiste kennisniveau door een aangepast e-learningstraject.

Na afloop van het jaarprogramma weet je als telecomspecialist: 

  • welke techniek goed bij je past waardoor je de klant nog beter kan helpen binnen de gestelde eisen van je opdrachtgever/werkgever;
  • hoe je kan bijdragen aan het verhogen van de kwaliteit en daarbij ook de productietijd laag houdt;
  • hoe je voorkomt dat er klachten ontstaan door het tonen van vakmanschap en transparante communicatie;
  • welke invloed jouw houding en gedrag heeft op een ander;
  • welke gevolgen reputatieschade heeft voor jou en het bedrijf;
  • welke invloed je altijd hebt op het aansluiten van een tevreden klant;
  • hoe je door tevreden klanten aan te sluiten de omzet van jouw werkgever ziet stijgen waardoor jij ook werk houdt. 

Het programma is gericht op het toepassen en verbeteren van de aanwezige technische kennis plus het effect dat houding en gedrag heeft op een (interne) klant. Kwaliteit en werken in een veilige omgeving is vanzelfsprekend. Hier moet je wel iets voor doen, het onderhouden. Patronen slijten er in. Goede patronen en ook verkeerde patronen. Wanneer jij weet welke patronen jij hebt laten inslijten dan weet je waarin jij kan groeien.

Het programma bestaat uit de volgende modules:

  • Basiskennis telecom
  • Netwerkontwerp (engineering)
  • Voorbereiden en plaatsbepaling
  • Civiele technieken
  • Aansluiten en activeren
  • Projectmanagement / uitvoering

Per module is er standaard aandacht voor:

  • Voorkomen van schades en klachten
  • Klantcontact: intern en extern
  • Veiligheid en gezondheid
  • Houding en gedrag 
  • Kwaliteit meten en rapporteren    

Het programma speelt in op de verschillende seizoenen in het jaar en op de actualiteit en bestaat uit:

  • 8 contactmomenten van 4 uur
  • E-learning: 2 uur per week
  • Vakinhoudelijke updates
  • Coaching

Toetsing
Om de kwaliteit te bewaken, houden wij een nul-, tussen- en eindmeting. Je ontvangt hiervan de resultaten en een verklaring van deelname.

Locatie
Maarssen of incompany met minimaal 4 deelnemers.

Kosten
4 deelnemers: € 1.480,00 p.p.
5 – 10 deelnemers: € 1.250,00 p.p.
Meer dan 10 deelnemers: € 950,00 p.p.

Startdatum Cursusplaats Studievorm
15-09-2020 Trainingslocatie Maarssen E-learning + klassikaal
Studievormen
E-learning + klassikaal € 1.480,00 excl. 21% btw

Voor wie

Monteurs, engineers en civiele medewerkers die werkzaamheden (gaan) verrichten voor telecomaanbieders. 

Voorkennis

Geen voorkennis vereist. Voordat wij starten met een jaarprogramma beoordelen we samen de startkennis van de deelnemers, waarna het definitieve programma wordt samengesteld. Stap je als deelnemer later in, dan brengen wij je op het juiste kennisniveau door een aangepast e-learningstraject.

Leerdoelen

Na afloop van het jaarprogramma weet je als telecomspecialist: 

  • welke techniek goed bij je past waardoor je de klant nog beter kan helpen binnen de gestelde eisen van je opdrachtgever/werkgever;
  • hoe je kan bijdragen aan het verhogen van de kwaliteit en daarbij ook de productietijd laag houdt;
  • hoe je voorkomt dat er klachten ontstaan door het tonen van vakmanschap en transparante communicatie;
  • welke invloed jouw houding en gedrag heeft op een ander;
  • welke gevolgen reputatieschade heeft voor jou en het bedrijf;
  • welke invloed je altijd hebt op het aansluiten van een tevreden klant;
  • hoe je door tevreden klanten aan te sluiten de omzet van jouw werkgever ziet stijgen waardoor jij ook werk houdt. 

Inhoud

Het programma is gericht op het toepassen en verbeteren van de aanwezige technische kennis plus het effect dat houding en gedrag heeft op een (interne) klant. Kwaliteit en werken in een veilige omgeving is vanzelfsprekend. Hier moet je wel iets voor doen, het onderhouden. Patronen slijten er in. Goede patronen en ook verkeerde patronen. Wanneer jij weet welke patronen jij hebt laten inslijten dan weet je waarin jij kan groeien.

Het programma bestaat uit de volgende modules:

  • Basiskennis telecom
  • Netwerkontwerp (engineering)
  • Voorbereiden en plaatsbepaling
  • Civiele technieken
  • Aansluiten en activeren
  • Projectmanagement / uitvoering

Per module is er standaard aandacht voor:

  • Voorkomen van schades en klachten
  • Klantcontact: intern en extern
  • Veiligheid en gezondheid
  • Houding en gedrag 
  • Kwaliteit meten en rapporteren    

Het programma speelt in op de verschillende seizoenen in het jaar en op de actualiteit en bestaat uit:

  • 8 contactmomenten van 4 uur
  • E-learning: 2 uur per week
  • Vakinhoudelijke updates
  • Coaching

Toetsing
Om de kwaliteit te bewaken, houden wij een nul-, tussen- en eindmeting. Je ontvangt hiervan de resultaten en een verklaring van deelname.

Locatie
Maarssen of incompany met minimaal 4 deelnemers.

Kosten
4 deelnemers: € 1.480,00 p.p.
5 – 10 deelnemers: € 1.250,00 p.p.
Meer dan 10 deelnemers: € 950,00 p.p.

Startdatum Cursusplaats Studievorm
15-09-2020 Trainingslocatie Maarssen E-learning + klassikaal
Studievormen
E-learning + klassikaal € 1.480,00 excl. 21% btw

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Vraag de gratis studiegids aan waarin ons complete opleidingsaanbod staat, van korte trainingen tot geaccrediteerde mbo- en hbo-opleidingen: